09 November 2011

Majlis Pertunangan & Perkahwinanku..


Tarikh tunang : 20-11-2010
Tarikh akad nikah : 2-9-2011
Tarikh kenduri pihak perempuan : 3-9-2011
Tarikh kenduri pihak lelaki : 18-9-2011

Ok, tarikh2 ni semua kena ingat sampai bila2. Kalau xingat, bukak blk blogni. hehe..


 Aku pilih warna pink waktu tunang sebab kalau kawin dah tentu husband aku xnak pakai warna ni. Sebelum aku kempunan, baik aku pakai siap2.. Jangan marah ye En. Aimy..

 Inilah mak mertua aku. Muliani binti Muhd Isa. Dulu 1 Opis dgn aku tapi skrg dah pindah ke Jabatan lain.. Aku je yg blum pindah-pindah lg..

 Hantaran Pertunangan dari pihak lelaki - 7 dulang

 Hantaran Pertunangan dari pihak perempuan - 11 dulang.. asalnya 9 je, tp ada hantaran yang di bwa oleh org kampung, so jadila 11..



Inilah majlis pertunangan yang xberapa nak menelan kos belanja yang banyak. huhu. Hanya kenduri kecil-kecilanja. makap pun akak aku sendiri yang makapkan. simpleja.
"
"
"
"
"

"
"
Majlis Akan Nikah di Masjid Padang Chempedak, Pulau Pinang pada 02 September 2011
 Akhirnya selamat di ijabkabulkan.. Amin.. Di mekapkan oleh Jurumekap yang mekapkan aku waktu kenduri esoknya. Baju ni sewa ja tau. cantik kan. Aku puji sebab ni bukan baju aku, kalau baju aku dah tentu aku cakap, biasaja ni.. malulah tu konon..


Ini lah En Aimy Syakirin. Dah jadi suami.. hehe

 Lepas akad nikah di masjid, balik ke rumah. ada buat makan2 skit untuk org kampung dan pihak pengantin lelaki. siang bihun sup, malam nasi gulai daging dan ikan kering. sedapnya masakan kampung.

 Barang2 hantaran bagi kedua-dua belah pihak. Pihak lelaki hantar yang warna merah tu, pihak perempuan plak balas balik yang warna purple pink.. Aku dan husband buat sendiri bekas hantaran tu. Macam kelakar, simple sangat. Tapi sekali pandang, cun jgk.




 Hiasan bilik tidur oleh butik pengantin kak Nordiana termasuk baju nikah dan sanding esoknya. 

 tepi sekali belah kiri, kak lah atau org panggil kak ila (kakak sulong), mak, aku dan kakngah (kakak no. 2)

Sama x anak dgn mak ni? Ngeee..


Budak kecik kat depan tu, sepupu aku. Anak kepada sepupu aku, kira dua pupula kan. huhu.. Dia paling nakal antara adik-beradik dia yang lain. (Ayah aku sibuk kot masa ni. Sekeping gambar pun xda.)

"
"
"
"
"

"
"
Gambar kawin sebelah pihak aku belum siap. Yang adapun cuma yang ni ja. huhu. Yang sebelah kiri tu Suhanizah dan yang sebelah kanan tu Suhada. Diorg ni satu rumah aku masa sama2 study kat Politeknik dulu. Thanks sbb datang..







hurm... dah selesai pun majlis sebelah pihak aku. Syukur Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar walaupun kelam kabut sampai gaduh2 sesama family.. kikiki.. Normal la tu kan. Penat sangat sebab buat kenduri cara gotong-royong. Kalau catering mungkin xmcm tu kot tp lebih meriah bila gotong-royong kot, baru terasa btul2 kenduri. Malam2 dapat tgk gelagat makcik2 yang tangan dan mulut diorg sama naikja buat kerja.. hehe..

"
"
"
"

"
"
"

18 September 2011, berlangsungnya masjlis persandingan bagi sebelah pihak pengantin lelaki. Bertempat di Dewan Presint 16, Putrajaya..

Kompang di palu.... Pengantin Baru....



Berdebar2 rasanya sewaktu hendak melangkah masuk ke dalam Dewan. Sebelumni tgk org kawinja, tp akhirnya diri sendiri yang lalui. huhu..

Merah adalah warna kesukaanku. Memang tak boleh nampak barang warna merah, yang xcantik pun aku cakap cantik. Apa salahnya untuk hari penuh bersejarah ni aku pilih warna kegemaran aku kan.



wah, merahnya lipstik.. aku pun xperasan. huhu..




 Pengapit lelaki tu kawan husband aku, Amir.. dan pengapit perempuan tu plak kawan aku, Rodhiah atau lebih manja dgn panggilan Diya..



 Ni semua family husband aku.


Ha, adapun gambar ayah aku yang tersayangni.. ayah memang susah skit nak bergambar.


kakak2 dan sedara-mara aku.. 2 org budak comel tu kembar. mak diorg yang pakai baju putih tu.


Lauk-pauk kenduri.. ada 8 jenis semuanya dari Ramon Catering..





Mungkin mereka tgh berbincang macam mana nak amik gambar japg.. erm.. agakjela.. :-)


Di sekitar majlis perkahwinan.. Akhirnya tamat sudah episod perkahwinanku.. Bukan mudah nak kawin. Macam2 kena buat. Sampai sakit kepala, pening kepala, demam, gaduh, sampai timbul perasaan malas kawin pun ada. haha.. Mula2 kena pikir tarikh dlu. tu pun dah ckup pening. Lepas tu, tema, kad kawin, catering, pakej pelamin dll, door gift, jemputan.. kena buat list awal2 sapa yang kita nk jemput. Kalau tak jadi macam aku, ada yang cakap " oooo... dah kawin ek.. xjemput pun kan. Alamak!!!
BYEEEEE......

No comments: