21 March 2012

3 Idiots



Kepada peminat filem hindustan, filem 3 Idiots yang dilakonkan oleh Amir Khan dan Kereena Kapoor ni mesti dah xasing lagi bagi diorg.. sebelum ni, aku tertanya2 apa yang best sangat dengan cerita ni sampaikan husband aku tergila2kan sangat. hampir setiap minggu dia melayan cita ni. Tapi sekarang, aku pun dah jadi pengikut dia.. Asal xda cita best nak tgk, kitorang akan pasang cita 3 idiots.. tapi yang kelakarnya, setiap kali tgk cita ni mesti tergelak2 seolah-olah, macam baru pertama kali tgk. Kat atas ni adalah salah 1 video clip dalam 3 idiots.. memang sempoi.. aku suka.. hehe..

Ermmm.. okey, dipendekkan jalan ceritanya. (kira sinopsislahni..) Kisah tentang 3 org sahabat iaitu, Rancchoddas "Rancho (Amir Khan), Farhan Qureshi dan Rastogi Raju.. Sama2 merupakan student di Imperial College of Engineering, salah satu pusat perguruan tinggi terbaik di India. Rancho asalnya anak tukang kebun bagi keluarga yang sangat kaya iaitu Rancho Jaaved Jaffrey. Dia memang bijak dan cukup berminat untuk belajar. Satu hari apabila Rancho Jaaved Jaffrey mengetahui tentang minat Rancho, dia telah membuat perjanjian untuk menghantar Rancho belajar bagi menggantikan anaknya tetapi dengan menggunakan nama anaknya iaitu Rancchoddas Shyamaldas Chanchad. Ijazah yang diterimanya nanti akan diberikan kepada anaknya. (aku xpasti apa nama sebenar Rancho dlm cita ni sbbnya, dari awal lagi panggilannya mmg Rancho.. hehe, sori. kena khatam lagi lah gamaknya).. Ok, berbalik pada td, xda sapa pun yang tau tentang cita tu.. Rancho xkisah walaupun ijazah yang diterima bukan utk dirinya sebab dia hanya berminat untuk belajar.. mmg tujuannya hanya untuk belajar semata2.. Sikap Rancho amat tak disukai oleh pengetuanya iaitu Virus.. (ayah kepada Pia iaitu Kareena Kapoor). Tiba2 aku rasa malas nak sambung... Apa kata layan sendiri filem ni... mmg xrugi kot.. Tapi pada yang xminat hindustan tu, tak bleh nak kata apa laaaaa....

No comments: